Chaam geeft visitekaartje af in 5e klasse

Molenschot 1 (zon)

4 september 2016 14:30

Stok, P.J.A.

Het nieuwe seizoen werd afgelopen zondag in gang getrapt tegen Molenschot op Sportpark Groot Heivelt. In een competitie waarin nauwelijks buurtgenoten spelen, mag de wedstrijd tegen Molenschot als een streekderby betiteld worden. Vanuit Molenschot waren er dan ook veel supporters afgereisd naar Chaam. In de kantine konden ze gelijk kennis maken met de speciaalbieren van de Pimpelmeesch, die Chaam 3 had laten inrukken in het kader van de seizoensopening.

Het bier van de Pimpelmeesch staat als smakelijk bekend en dat inspireerde de jongens van Chaam 1. Ze maakte er een mooie pot van en drukte Molenschot al vroeg terug op de eigen helft. De verslaggever van dienst kwam wat later aan en zag tot zijn schrik géén Daan Roelen op het veld staan. Gelukkig bleek Daan op de reservebank te zitten en was hij nog niet ingerukt met een rode kaart.

Chaam kwam al vrij snel op voorsprong na een schot van Martijn van den Broek. Eerder had Martijn de lat al geteisterd uit een vrije trap en was ook de paal al een keer geraakt. Een derde poging van Chaam was wel raak. In de voorbereiding en in de beker was Martijn al goed op dreef. En hij trekt de lijn gewoon door naar de competitie door hier zijn 7e doelpunt in evenveel wedstrijden te noteren.

Na rust was de wedstrijd al snel gespeeld nadat Luuk de Kivit de 2-0 aantekende. Kort daarop volgde de 3-0 van Nils de Rooij. Molenschot mocht nog even hopen op een mooi resultaat door de 3-1 binnen te werken, maar Rik Oomen knalde hoogstpersoonlijk de ambities van Molenschot terug naar de andere kant van de A58.

Zo eindigde de seizoensouverture van Chaam in klinkend succes. Voor de tweede week op rij maakt Chaam 4 doelpunten op het eigen veld, en met dergelijk scoreverloop is de supporter van VV Chaam de afgelopen jaren niet verwend geweest. Laten we hopen dat Chaam ook in haar uitwedstrijden punten kan gaan pakken. Te beginnen volgende week bij WSJ. Daar heeft Chaam nog wat goed te maken na de bekernederlaag van vorig jaar!

Trainer Jeroen Polman begon met de volgende 11 spelers: Roy Michielsen, Ben Adams, Thijmen Rovers, Tommie Kox, Niels Ansems, Tim Hoefnagel, Luuk de Kivit, Martijn van den Broek, Tim Leyten, Nils de Rooij, Eloy Smeekens.

Wissel: Rik Oomen (voor Eloy), Casper Brentjens (voor Tommie) en Daan Roelen (voor Niels Ansems)