Chaam laat zich imponeren door WSJ

WSJ 1 (zon)

Tim Leyten (kopbal)
Serdar Gul (schot)
... (schot)

11 september 2016 14:30

Verpoorten, J.M.W.

Na de voortvarende seizoensstart tegen Molenschot vorige week, stond deze week de eerste uitwedstrijd op het programma. Tegenstander WSJ in Noord-Tilburg was de tegenstander. Over deze tegenstander is niet veel bekend en het bleek volgens de nestors aan de zijlijn al -minimaal- 10 jaar geleden voor het laatst een tegenstander geweest te zijn.

Chaam kwam ook goed uit de startblokken. Al na 15 minuten had Tim Leyten de 0-1 al achter de keeper liggen. Met deze vliegende start leek Chaam al goed op weg naar een gemakkelijke middag. De goal van Tim bleek echter een wake-up Call voor WSJ te zijn. En binnen een paar minuten na de 0-1 noteerde het scorebord alweer 1-1. WSJ trok het initiatief naar zihc toe in het restant van de eerste helft , wat Chaam overduidelijk imponeerde. Meerdere malen kwamen de handige en sterke aanvallers van WSJ door de verdediging van Chaam. Roy Michielsen had vandaag een bijzonder goede dag, maar hij wist ondanks enkele reddingen niet de 1-1 vast te houden tot rust. WSJ kwam in de eerste helft nog op voorsprong.

In de tweede helft was Chaam nog onder de indruk van offensieve spel van WSJ in de eerste helft en had het team tijd nodig om weer vertrouwen te tanken. Roy haalde nog een paar goede ballen uit de goal en de enige keer dat Roy mistastte, stond Thijmen of Ben er wel om de bal voor de doellijn te keren. WSJ kon op haar beurt geen vuist meer maken en was na 70 minuten uitgeblust, waarna Chaam wat meer vertrouwen kreeg. Met het herwonnen vertrouwen drukte Chaam WSJ in het laatste kwart terug op de eigen helft, maar wist geen goal meer te forceren.

Op basis van de eerste helft was de eindstand van 2-1 terecht, maar gezien de werklust en bezieling die Chaam in het spel legde, was een punt op zijn minst verdiend geweest.