Chaam houdt 3 punten in Chaam

Barca 1 (zon)

18 september 2016 14:30

Lopes, M. K. S.

Chaam trad afgelopen zondag in het veld tegen Barça. Beide partijen kenden een verleden met elkaar, maar daar was afgelopen zondag niets van te merken. Barça presenteerde zich als een sportieve tegenstanders met behoorlijk wat voetballend vernuft, vooral in de frontlinie. Chaam werd echter al vroeg in de wedstrijd geholpen door Barça. Luuk de Kivit gaf een diepe bal met de bedoeling Martijn te bereiken, maar da bal werd onderweg aangeraakt door een been van Barça. De keeper had de bal beter kunnen laten lopen. In zijn poging om de bal uit de doelmond te slaan, liep hij de bal over de achterlijn. In de loop van de eerste helft kwam Chaam er vrijwel niet aan te pas.  De getruukte Bredase aanvallers werkte zich met regelmaat door de linies van Chaam heen. Dat verleidde trainer Jeroen Polman al om op het veld enkele tactische wisselingen door te voeren. Toch was het aantal gerichte schoten op één hand te tellen en de keren dat er doelgericht geschoten werd, was Roy attent. Aan de andere kant leek het te lonen als Chaam van afstand schoot, want de keeper van Barça was niet altijd even zeker. Een vrije trap van Martijn en een afstandsschot van Tim waren pas in tweede instantie een prooi voor de keeper.

In de tweede helft probeerde Barça de gelijkmaker te forceren en kregen de Bredanaars loon naar werken. Chaam kreeg de bal niet weg en vanaf de rand van de 16 schoot Barça de 1-1 binnen. Lang genieten lukte niet, want krap een minuut later schoot Martijn van de Broek Chaam naar de voorsprong na een knappe actie.

Het is bekend dat zo’n snelle tegengoal het moreel van een club als Barça breekt. De veldbezetting viel uiteen in 5 verdedigers en 5 aanvallers. Chaam wist daar nog enkele keren doorheen te komen, met als hoogtepunt Daan Roelen die tot tweemaal toe buitenspel stond. De keeper van Barça trad nog eenmaal adequaat op bij een schot uit de tweede lijn.

Ook was er ruimte voor een debutant in Chaam 1. Lennart Cox maakte zijn eerste minuten als Chaam speler, maar had ongetwijfeld meer verwacht van zijn debuut. In blessuretijd kwam hij ongelukkig ten val en moest met een brancard het veld verlaten. Na behandeling door Marlot ging het iets beter en kon Lennart ook in de kantine zijn debuut maken. Welkom bij Chaam Lennart en Veel succes.

Na deze verdiende 2-1 overwinning gaan we volgende week op jacht naar drie punten in Dussen. Supporters tot dan!