Chaam houdt stand in Dussen en wint

Dussense Boys 1 (zon)

Tim Hoefnagel (penalty)
Andre Segeren (schot)

25 september 2016 14:30

Bakker, C.

Chaam moest afgelopen zondag aantreden tegen Dussense Boys. Net als Chaam had Dussen voorafgaand aan de wedstrijd slechts eenmaal verloren. Dussense Boys begon voortvarend aan de wedstrijd, maar het was Chaam die een voorsprong nam. Na een overtreding in de 16 floot de scheidsrechter en kreeg Chaam een penalty mee. Tim Hoefnagel zette zich achter de bal en schoot Chaam op voorsprong.

De achterstand was voor Dussen reden om de druk op te voeren. De gevaarlijkste momenten waren echter voor Chaam. Na een half uur kreeg Dussen een vrije schietkans, maar de bal werd goed gepareerd door Roy. Na een snelle spelhervatting kon Martijn alleen op de keeper af. De bal miste de goede richting en verdween over de lat.

Langzaam maar zeker nam Chaam het initiatief over van Dussen in het laatste kwartier en krijgt nog enkele kansen op een goal. De nauwkeurigheid ontbrak echter, waardoor beide teams met 0-1 gingen rusten.

Dussen was niet van plan om zich naar de slachtbank te laten leiden en begon offensief aan de tweede helft. De Chaamse ve4rdediging hield echter goed stand, dus had Dussen de hulp van de scheidsrechter nodig om gevaarlijk te worden. Na 10 minuten kreeg Dussen een cadeautje in de vorm van een strafschop. Maar het recht zegevierde toen de bal snoeihard op de paal belandde.

Naarmate de tweede helft vorderde kreeg Chaam meer vertrouwen en ging het voetballen met meer bravoure. De grootste kans was  een aanval over de flank via Ben en Martijn. De voorzet van Martijn kon door Rik net niet de goede richting meegegeven worden.

Het wisselbeleid van de trainer bleek uiteindelijk van doorslaggevend belang te zijn. Krap 2 minuten nadat hij Luuk de Kivit inbracht voor Rik Oomen, gooide de wisselspeler de wedstrijd in het slot. Een mooie voorzet van Thijmen werd door Luuk fraai binnengeschoten.

Met nog 20 minuten op de klok zette Dussen alles op alles om minimaal 1 punt van Chaam af te troggelen. Chaam kon achterover leunen en proberen op de counter van Martijn en Luuk de voorsprong uit te breiden. Het was achter Dussen die de aansluiting vond in de eindfase van de wedstrijd en zo eindigde de wedstrijd in 1-2