Chaam verdient meer tegen Tuldania

Tuldania 1 (zon)

2 oktober 2016 14:00

Zandstra, C.

Tuldania, wederom een tegenstander waarover we niet zoveel kunnen vertellen. Het sympathieke clubje uit Esbeek was niet eerder een tegenstander van VV Chaam en zelfs enkele vaste voetbalvolgers van VV Chaam waren niet eerder op het Sportpark in Esbeek geweest. Het verraste sommige supporters dan ook  dat de wedstrijd niet om 14.30 u begint, maar om 14u. De verwarring was helemaal compleet toen er onbekenden in de vertrouwde oranje-tenues spelen. Het bleek dat ook Tuldania oranje-zwart als clubkleur heeft en zelfs de identieke shirt heeft gekozen. In korte tijd dus veel geleerd over Tuldania.

De wedstrijd zelf was prettig. De scheidsrechter kon zijn kaarten op zak houden en er werd lekker gevoetbald. In de eerste helft was Chaam degene die het voortouw nam. Liefst drie goede kansen vielen te noteren. Een bal werd van de lijn gehaald en Martijn trof paal en lat. Het gebrek aan effectiviteit nekte Chaam in de tweede helft. Tuldania kreeg een vrije trap net buiten de 16, welke netjes in de verre hoek werd gemikt. Even later moest Roy  handelend optreden op een schot uit de tweede lijn. De bal kon hij onmogelijk aan zien komen, maar toch bokste hij de bal knap uit de doelmond.

Ook deze wedstrijd kon Roy rekenen op een betrouwbare verdediging voor zich. Zelfs als Roy gepasseerd was, stond Joost van Eil er nog om een 2-0 achterstand te voorkomen.

Na een dik uur spelen was bij Tuldania het beste eraf en begon Chaam weer aan te dringen. Met debutatn Xander Geerts in de voorhoede probeerde traniner Jeroen Polman nog wat extra’s te forceren. Hoewel Xander zich meermaals positief liet zien, was Chaam niet meer bij machte om een (verdiende) gelijkmaker te maken.

Gezien het spelbeeld en de inzet had Chaam absoluut een puntje verdiend, maar meer ook niet. Het was een typische wedstrijd dat degene die het eerste scoort ook de drie punten in de zak houdt. Helaas viel het stuivertje deze keer net verkeerd. De volgende keer kan het zomaar anders zijn als Chaam weer kan beschikken over een volledige selectie. Volgende week speelt Chaam thuis tegen Willem 2. Om 14.30u…