Chaam laat na Broekhoven te verslaan

Broekhoven 1 (zon)

30 oktober 2016 14:30

Rooden, G.F. van

Keeper zijn is een eenzaam vak. Bij een goal juich je in je eentje en al je fouten worden uitvergroot. Een spits mag 89 minuten kansen missen, maar als hij de laatste minuut een goal maakt, dan is hij de held. Van een keeper wordt verwacht dat hij alle ballen uit zijn doel ramt. Maakt een keeper na een fantastische pot één beslissende fout, dan is hij de schlemiel. Zo simpel liggen de voetbalwetten.

Afgelopen zondag waren er twee fouten van Roy nodig om Broekhoven in het zadel te helpen. Na een half uur spelen stond Chaam al met 0-2 achter tegen het onderaan geklasseerde Broekhoven. De Tilburgse bezoekers waren absoluut niet beter dan Chaam, maar twee houdbare ballen waren Roy te machtig. Al werd Roy bij de tweede goal ook door zijn verdediging in de steek gelaten, die de bal wel heel makkelijk verspeelde en de speler een vrije schotkans boden.  Vlak voor rust kwam Chaam echter nog terug via een penalty, benut door Tim Hoefnagel.

In de tweede helft had Chaam het overwicht op Broekhoven en reeg het kansen aaneen. Nils de Rooij verzorgde de gelijkmaker, waarmee Chaam in ieder geval een punt overhield aan het duel. Dat Chaam niet drie punten in Chaam hield was niet alleen te wijten aan de tegendoelpunten, maar ook aan het gebrek aan effectiviteit voorin. Martijn van de Broek en Luuk de Kivit hadden onder meer de winnende op hun schoen, maar waren niet scherp genoeg.

Chaam heeft deze wedstrijd 2 punten laten liggen. Het zou makkelijk zijn om dat op de individuele fouten van de keeper te steken. Roy - Pietje voor de ultra’s – heeft vaak genoeg laten zien dat hij een betrouwbare sluitpost is en heeft Chaam punten bezorgd en grote nederlagen bespaard (recent nog de uitwedstrijd tegen WSJ). Ook de aanvallers waren niet in goeden doen, dus beter kunnen we deze pot snel vergeten.

Volgende week komt Neerlandia op bezoek. Dan gaat het weer ergens om en zal iedereen scherp zijn. Tot volgende week