Chaam deklasseert Neerlandia

Neerlandia'31 1 (zon)

6 november 2016 14:30

Alders, P.J.M.

Hoe groot het contrast kan zijn tussen twee wedstrijden demonstreerde Chaam de afgelopen 2 weken. Vorige week hield het met een pover optreden één punt over aan de ontmoeting met nummer laatst Broekhoven. Een week later etaleerde het elftal van trainer Jeroen Polman haar ware kunnen tegen de koploper. Een 3-1 overwinning waar helemaal niets op af te dingen valt.

Terwijl binnen het feestgedruis al losbarsste op de Hollandse middag van Chaam 4, hadden de jongens van Chaam 1 nog wat recht te zetten bij de supporters na de 2-2 van vorige week zondag tegen Broekhoven. Een mooier moment was er niet, dan tegen de kersverse periodekampioen Neerlandia. Chaam legde vanaf minuut 1 het vuur aan de schenen van de bezoekers, die duidelijk gerekend hadden op een makkelijk potje. Maar al bij de eerste de beste aanval raakte Nils de Rooij geblesseerd en moest zich laten vervangen door Eloy Smeekens.

Na een minuut of twintig nam chaam een verdiende voorsprong. Ben Adams maakte met een prima loopactie ruimte voor een prachtige pass van Thijmen op Martijn. Martijn ontdeed zich handig van zijn tegenstander en schoot de bal hard langs de keeper. Neerlandia kon daar slechts een schot van afstand tegenover zetten. Binnen een half uur zat Chaam al op rozen. Martijn sleept een corner uit ogenschijnlijk kansloze situatie, neemt hem zelf en Michel knikt de 2-0 binnen.

Nog voor rust had Martijn zelfs de 3-0 op zijn schoen. Slecht uitverdedigen van Neerlandia bracht de bal voor zijn voeten, maar ondanks een vrije doortocht was zijn schot niet scherp genoeg en belandde de bal naast. Op slag van rust kwam Neerlandia toch nog terug in de wedstrijd met een schot, waarna de scheids vrijwel direct affloot voor de eerste helft.

Neerlandia hoopte in de tweede helft orde op zaken te stellen, maar kon geen vuist maken tegen Chaam. Continu afjagen en gaan voor elke bal; dat was het spel dat Chaam afgelopen zondag liet zien. Al vrij snel in de tweede helft schoot Martijn van den Broek de wedstrijd definitief in het slot. Op snelheid klopte hij de verdediging van Neerlandia en was een fractie eerder dan de keeper bij de bal. Vanaf een meter of twintig stiftte Martijn de bal werkelijk schitterend over de keeper heen.

Naarmate het einde naderde werd de sfeer op het veld wat grimmiger. Neerlandia kon zich moeilijk neerleggen bij het feit dat ze de mindere waren. Op het veld werden wat domme acties gemaakt, al dan niet geïnspireerd door de massaal meegekomen supporters uit Dorst. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd voor Neerlandia met tien man en werd een slaande beweging nog onbestraft gelaten. Het enige sportieve wapenfeit dat Dorst in de laatste minuten leit zien, was een schot van afstand dat door Roy – in betere doen dan vorige week – op geweldige wijze uit de hoek tikte.Daardoor bleef de 3-1 op het bord staan en konden de supporters en de spelers zich voegen bij het Hollands feestje dat door Chaam 4 eerder in gang was gezet. Toevallig werd deze gezelligheidszondag muzikaal omlijst door een zanger uit Dorst. Ook de supporters van Neerlandia bleven dus nog even hangen, waardoor het lang gezellig bleef in de kantine.

Het Chaam dat zich afgelopen zondag liet zien, was duidelijk van een hoger niveau. Fel, maar correct werd er gevoetbald en q1ua inzet velen malen beter dan de koploper. Laat dit de standaard worden! Volgende week uit naar FC Drunen. Voor de supporters; aftrap om 14.00u

Rest alleen nog de huiskamervraag; Chaam kreeg één gele kaart. Voor wie was deze? Mail je antwoord naar [email protected] en maak kans op een VV Chaam-prijzenpakket.