Chaam aan kop!

OVV'67 1 (zon)

27 november 2016 14:30

Berkeveld, L.H.

Afgelopen zondag was OVV uit Oosteind de tegenstander. Na de eerdere overwinningen tegen Neerlandia en Drunen in competitieverband en de oefenpot tegen de buren van Gloria, kon Chaam vol vertrouwen aan de wedstrijd beginnen. Wel met de wetenschap dat OVV een fysieke pot op de mat kan leggen.

Maar OVV bleek met haar fysieke spel geen vat te kunnen krijgen op het vlotte combinatiespel van VV Chaam en de snelheid voorin. Met regelmaat waren de Chaamse aanvallers Lennaert Cox en Martijn van de Broek de verdedigers van OVV te vlug af. Het was ook aan laatstgenoemde te danken dat Chaam op een voorsprong kwam na 7 minuten spelen. Martijn was zijn directe tegenstander te snel af, en gaf de bal voor. Ter hoogte van de penaltystip kon Niels Ansems de 1-0 aantekenen.

Nog voor rust verdubbelde Chaam de score. De scheidsrechter legde de bal op de stip nadat Jelle onderuit geschoffeld was. Jelle zette zichzelf achter de bal en schoot onberispelijk de 2-0 binnen. In de hele eerste helft kon OVV nauwelijks iets inbrengen tegen Chaam. De verdediging stond goed, zoals het hele seizoen eigenlijk al het geval is. Op het middenveld brengt Daan het nodige fysiek, naast Thijmen, Jelle en Niels. Voorin wordt de snelheid goed uitgenut.

De enige noemenswaardige kans van OVV was de een vrije trap die in de tweede helft op de paal belandde. Verder dicteerde Chaam ook in de tweede helft het spel. Toch duurde het lang voordat Chaam daadwerkelijk de wedstrijd in het slot gooide. Martijn was gebrand op zijn doelpunt deze wedstrijd en ringeloorde daarvoor liefst vier verdedigers die hij zien hielen liet zien. Met bal was hij sneller dan 4 verdedigers zonder bal, om vervolgens ook nog de keeper te passeren.

Met deze goal was Chaam 10 minuten voor tijd zeker van 3 punten en schroefde daarmee het seizoenstotaal op naar 25 punten, Ex Aequo met Tuldania. Dat Chaam nu aan kop staat in de 5e klasse is te danken aan debutant Milan Wildhagen. Zijn goede spel in het 4e van Chaam was ook trainer Polman opgevallen, wat hem een plekje op de wedstrijdselectie opleverde.  Met nog 20 minuten op de klok mocht Milan zijn opwachting maken.  Enkele minuten voor het einde van de wedstrijd beleefde hij zijn Finest moment. Geheel in stijl met aanvallers als Wim Kieft, Marco van Basten, Patrick Kluivert, scoort ook Milan Wildhagen bij zijn debuut. En bezorgt daarmee Chaam de eerste plaats in het klassement. Toch was er ook nog een verlies te noteren. Mcihel van de Heijning moest zich in de eerste helft al laten vervangen door Floris de Leeuw, nadat hij tijdens een sprint last kreeg van zijn hamstring.