Chaam pakt 2e periode

Barca 1 (zon)

5 maart 2017 14:30

Akturan, T.

Ogenschijnlijk was de tweede periode uit het zicht voor VV Chaam. WSJ stonden op plaats 1 en 2 van de periode, nadat Neerlandia de eerste periode had gepakt. Hoewel Chaam de laatste wedstrijden overheerste, vertrok het naar Barca met de intentie om uitzicht te houden op de kopposities op de ranglijst.

Chaam domineerde de eerste helft bij Barca. Nog voordat de wedstrijd een kwart oud was, had Chaam al twee keer de lat geteisterd. Na een half uur was er dan eindelijk de verdiende voorsprong voor Chaam. een voorzet van Ben werd door de doelman verkeerd beoordeeld en door Nils  binnengetikt. Helaas viel er ook een domper te noteren. Rik Oomen raakte flink geblesseerd en moest noodgewongen vervangen worden door Martijn van de Broek.

In de tweede helft leek Chaam de score te verdubbelen, maar de goed leidende scheids keurde de goal onterecht af wegens buitenspel. Op dat moment sijpelde ook de tussentanden op andere velden door. WSJ had gelijk gespeeld en Tuldania stond achter. Chaam was dus virtueel periodekampioen. Dat was het signaal voor Chaam om aan te zetten voor een slotoffensief. Nadat Roy een bal uit de kruising plukte, schoot Jelle kort voor tijd de verlossende 0-2 binnen, wat het verzet van Barca definitief brak. Dat Jelle nog de 0-3 scoorde en Barca rood kreeg, was op dat moment alleen interessant voor de statistieken. Op de andere velden bleef de score zoals het was en mocht Chaam zich in deze inhaalronde alsnog periodekampioen noemen.

Een prachtig resultaat en een dikke proficiat aan staf en spelers. Chaam mag zich in ieder geval melden in de nacompetitie, maar is inmiddels ook koploper WSJ tot op een punt benaderd en krijgt directe achtervolger Tuldania nog op visite. Het belooft dus een spannend competitie-einde te worden, te beginnen komende zondag op visite bij Neerlandia. Omdat het vorige treffen zo gezellig was, organiseert de supportersvereniging van VV Chaam een bus naar Neerlandia. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Rik Jochems