VV Chaam maakt geen fout bij Broekhoven

Broekhoven 1 (zon)

2 april 2017 14:30

Lopes, M. K. S.

Voetballen bij volksclub Broekhoven is altijd lastig. Hoewel de Tilburgers onderaan staan in de 5e klasse, hebben ze het menig club al moeilijk gemaakt. Neem bijvoorbeeld de thuiswedstrijd in Chaam, toen Chaam niet verder kwam dan 2-2. Een overwinning viel dus op voorhand niet te voorspellen.

In het eerste kwart van de wedstrijd tastte beide teams elkaar af. Er werden wat speldenprikjes uitgedeeld, maar echte kansen vielen er niet te noteren. Daarna nam Chaam de overhand en begon het wat mogelijkheden te creëren. Het zou ook niet lang duren voordat Martijn van den Broek de ban brak voor Chaam. Een afgeslagen bal kwam voor zijn voeten, terwijl de keeper uit positie was. Met een prachtige boogbal verschalkte hij de keeper.

Nota bene Daan Roelen, die al weken bijzonder goed voetbalt op het middenveld, was degene die de overwinning van Chaam al voor rust feitelijk vaststelde. Daan – die meer gele kaarten op zijn naam heeft dan doelpunten – stond op de goede plek om de bal in een klutssituatie binnen te schieten.

Na rust ging Chaam vrolijk verder waar het gebleven was. Hoewel Broekhoven in veldspel niet eens zo slecht speelde, legde het Chaam ook geen strobreed in de weg om de score verder op te vijzelen. Chaam kreeg enkele kansen en werd ook nog een keer het houtwerk geteisterd in de tweede helft. Dat was nadat Tim Hoefnagel de 0-3 op het bord had geschoten na goed voorbereidend werk van Martijn.

Het slotakkoord was weer voor Daan Roelen. Met zijn tweede goal deze wedstrijd en zijn tweede goal in zijn carriere in het eerste bezegelde hij het lot van Broekhoven en zette hij VV Chaam op de tweede plaats achter Dussense Boys.

Volgende week thuis tegen SVSOS. Dat belooft een spannende pot te worden, omdat de Biest-Houthakkers nog strijden om de derde periode. Gelukkig wordt het mooi weer en is iedereen welkom op Sportpark Groot Heivelt,