Chaam rekent af met SVSOS

SVSOS 1 (zon)

9 april 2017 14:30

Schrama, M.

Met SVOS kreeg Chaam een bezoeker die in deze fase van het seizoen nog ergens om speelde. SVSOS was voor aanvang van de wedstrijd nog in de strijd voor de derde periode, terwijl Chaam Dussense Boys op de hielen zit. Dat maakt de wedstrijd Chaam-SVSOS een affiche die nog ergens om zou gaan voor beide ploegen.

Vanaf het begin waren echter de intenties van Chaam duidelijk. Chaam was feller en gretiger dan de bezoekers uit Biest-Houtakker. Chaam had het overwicht op het veld en SVSOS had de handen vol aan de snelle en behendige uitvallen van Chaam. Helaas raakte Chaam Jelle al vroeg kwijt. Na een half uur moest Jelle geblesseerd plaatsmaken voor Milan Wildhagen, die met zijn duelkracht goed inviel.

Chaam hield de spanning lang in de wedstrijd, want het duurde tot de 45e minuut voordat Chaam het overwicht op het scorebord kon uitdrukken. Een diepe bal op de voorhoedespelers Tim en Martijn werd door de twee verdedigers van SVSOS gemist, waardoor Tim en Martijn een vrije doortocht hadden naar de keeper. Tim legde af op Martijn die in tweede instantie de 1-0 binnenprikte. Dat was ook meteen het einde van het eerste bedrijf.

In de tweede helft was hetzelfde beeld zichtbaar als in de eerste helft. Chaam was feller en gretiger, maar wist het niet om te zetten in doelpunten, waardoor SVSOS af en toe de kans kreeg om langszij te komen. Maar ook zij waren niet bij machte om een doelpunt te maken, waardoor de wedstrijd gemiddeld genomen geen hele beste wedstrijd was. Uiteindelijk werd de wedstrijd in het slot geduwd door Daan Roelen, die na zijn twee goals vorige week nu weer trefzeker was. Met zijn derde goal heeft hij inmiddels net zoveel doelpunten gemaakt als kaarten gekregen.

Met een degelijke 2-0 overwinning verzekerde Chaam zich van een tweede plek achter Dussense Boys dat ook wist te winnen. Met nog twee wedstrijden voor de boeg, wacht deze competitie een spannende ontknoping. Zondag 30 april wordt de competitie weer hervat met een uitwedstrijd naar OVV. Supporters tot dan!