Chaam stelt 2e plaats veilig bij OVV

OVV'67 1 (zon)

30 april 2017 14:30

Sheikhi, M.

Afgelopen zondag trof Chaam OVV in de voorlaatste competitiewedstrijd. Chaam was gebaat bij een goed resultaat om de tweede plaats veilig te stellen en bij puntverlies zou Dussense Boys definitief uit het zich raken.

Het lag misschien aan het harde veld, aan de warrige scheidsrechter die wel erg punctueel was, aan de onkunde van OVV of aan de gelegenheidsformatie van VV Chaam, maar de wedstrijd die Chaam en OVV speelden was een echte 5e klasse-wedstrijd. Kwalitatief niet hoogstaand, al onttrok Chaam zich daar bij tijd en wijle wel aan. Trainer Jeroen Polman had vooraf het nodige puzzelwerk moeten doen om de afwezigen en gekwetsten adequaat te vervangen. En het moet gezegd worden; ondanks de personele problemen was Chaam echt de bovenliggende partij. OVV onderscheidde zich vooral met de mond, wat de scheidsrechter opvallend accepteerde.  maar vervolgens  zette de scheids wel steevast bij elke uitbal zijn klokje stil en Roy aansprak op tijdrekken als hij de bal achter zijn goal ging halen.

Voetballend is Chaam echter geen moment in gevaar geweest. Nadat de ploegen elkaar afgetast hadden en Chaam wat kleine speldenprikjes uitdeelde, was het Martijn van den Broek die Chaam na ruim een kwartier spelen op voorsprong zette. Hij ontfutselde de keeper de bal en schoot de 0-1 binnen uit een moeilijke hoek. Chaam kon daarna lekker achterover leunen en gokken op de snelheid van Martijn en Nils voorin.

Na ongeveer 25 minuten kwamen Nils en Martijn met tweeën voor de keeper. Dat had de 0-2 moeten worden, maar de keeper lag in de weg. Direct daarop volgde het gevaarlijkste moment van de wedstrijd van OVV-zijde. De verdediging inclusief keeper Roy Michielsen was uit positie, waardoor OVV tot driemaal toe kon aanleggen voor een schot op open goal. Telkens was er echter een Chaams been die een goal voorkwam.Met 0-1 op het bord en een paar halve kansen voor OVV kon Chaam gaan rusten zonder een vuiltje aan de lucht.

In de tweede helft wachtte Chaam lang met het in het slot gooien van de wedstrijd. Pas een klein kwartier voor het einde wist Chaam de zege over de streep te trekken. Wederom Martijn van den Broek beslechtte het lot van de Oosteinders. Met een schitterende lob verschalkte hij de keeper nadat een misverstand tussen keeper en laatste man Martijn in balbezit bracht. Na de 0-2 kwam de voorsprong niet meer in gevaar en wist Chaam dat ze zeker was van de tweede plaats. Achtervolger Tuldania stond voor aanvang namelijk vier punten achter. In de allerlaatste seconden van de wedstrijd pikte ook Luuk de Kivit nog zijn goaltje mee als slotstuk van een snelle en mooie aanval van Chaam, met Daan Roelen als aangever.

Volgende week sluit Chaam het seizoen af met een thuiswedstrijd tegen FC Drunen. Dankzij de overwinning heeft Chaam de druk erop gehouden bij Dussense Boys, dat één punt boven Chaam staat.  Er staat dus zeker iets op het spel. Supporters tot dan!