Chaam eindigt seizoen als tweede

FC Drunen 1 (zon)

7 mei 2017 14:30

Reijne, T.

In de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen trad Chaam aan tegen Drunen. Met een overwinning en puntverlies in Dussen zou Chaam alsnog kampioen kunnen worden, maar dat was een scenario waar niemand aan de kant echt rekening mee hield. Het was een prachtig voetbalweertje en de dames van Chaam hadden gezorgd voor een barbecue. Die combinatie zorgde voor veel publiek langs de lijnen.

Chaam ging voortvarend van start. Binnen 10 minuten had Martijn van den Broek de 1-0 al achter de keeper liggen. Drunen was daarentegen niet in staat om een weerwoord te hebben. Vlak voor rust kreeg Chaam de uitgelezen mogelijkheid om de 2-0 binnen te schieten, maar Nils de Rooij miste de strafschop.

In de rust werd gekeken naar de uitslagen op de andere velden, waar Dussense Boys op dat moment met 1-1 op gelijke hoogte stond met SVSOS. Het virtuele kampioenschap duurde echter niet lang, want vlak na rust leidde Dussense Boys weer en dat veranderde niet meer. Chaam bouwde zijn voorsprong in de 54e minuut nog uit dankzijn Martijn van den Broek. Chaam had zelfs op 3-0 moeten staan, maar een bal die een halve meter over de lijn ging, werd door de scheidsrechter niet als goal erkend.

Met een 2-0 voorsprong hobbelden Chaam en Drunen de wedstrijd uit. Het spel werd er naar het einde toe niet beter op. In de slotfase ontstond er nog een klein relletje dat leidde tot uitsluiting van een speler van Drunen. De rest van de ploeg dreigde op te stappen, maar werd gecorrigeerd door de trainer. Aan de stand veranderde echter niets meer.

Met deze overwinning sluit Chaam een prachtig seizoen af. Het kampioenschap was zeker haalbaar, zeker omdat Chaam Dussense Boys tweemaal aan de zegekar heeft gebonden. Het gelijkspel tegen Broekhoven of de offday bij Neerlandia blijken nu toch doorslaggevend te zijn. Desalniettemin heeft Chaam een mooi resultaat geboekt met de winst van de tweede periode.

Daarom vervolgen we het seizoen op 21 mei met een wedstrijd tegen Berkdijk in de nacompetitie. Supporters tot dan!