Chaam geeft Molenschot een schop tegen de kont

Molenschot 1 (zon)

5 februari 2017 14:30

Sivac, N.

Sinds half december had Chaam geen officiële wedstrijd gespeeld. Tot twee keer toe moest de wedstrijd tegen Molenschot verzet worden, maar afgelopen zondag mocht Chaam eindelijk weer de wei in.

Het oogde wat onwennig in de eerste helft. Chaam was vaak te laat en miste ritme. Aanvallend werd er niets gecreëerd en op het middenveld werd de slag vaak verloren. Molenschot was duidelijk fel en pakte bijna alle tweede ballen. Maar de Molenschotse jongens kwam offensief duidelijk tekort om Chaam pijn te doen in de eerste helft. Met geen enkele noemenswaardige kans gingen Chaam en Molenschot de rust in.

In de tweede helft kwam een ander Chaam binnen de lijnen. De drie punten moesten mee naar Chaam om bovenin mee te draaien. En die drie punten kwamen ook dankzij het Chaamse goudhaantje Martijn van den Broek. Met zijn anderhalve meter kopte hij Chaam binnen een minuut in de tweede helft op voorsprong na goed voorbereidend werk van Michel van de Heijning, die met zijn voorzet twee man vrij zag staan. Tien minuten later schoot Martijn de wedstrijd in het slot.

De frustraties namen vervolgens wat toe in de wedstrijd. Chaam was sneller en behendiger en zorgden ervoor dat dat Molenschot telkens te laat was. Op de soms felle charges werd door Chaam voetballend gereageerd. Kort nadat Nils de Rooij voor de eerste keer onderuit geschoffeld werd, nam Chaam sportief revanche door de 3-0 door Martijn, die daarmee een loepzuivere hattrick noteerde.

Een tweede overtreding op Nils deed de zaak wat escaleren en ontstond er een opstootje tussen spelers en wat supporters. Opmerkelijk genoeg werd de maker van de overtreding niet bestraft met rood (hij mocht van de scheidsrechter kiezen, naar verluidt), maar leider Toon Dekkers. Hij tikte met zijn voet tegen de bips van een speler van Molenschot aan en mocht de rest van het duel achter de dug-out beleven.

Naar goed gebruik in de 5e klasse werden de problemen uit de wedstrijd gezamenlijk onder het genot van een pilsje uitgepraat en vertrok Chaam als vrienden (maar wel met 3 punten en de boodschappentas van de loterij) terug naar huis. Een resultaat wat te danken is aan de scoringsdrift van Martijn, maar zeker ook een teamprestatie is geweest.