Chaam geeft het weg tegen Berkdijk

Berkdijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 4e klasse/5e klasse 08 nacompetitie

21 mei 2017 14:30

Baars, L.

In de eerste wedstrijd van de playoffs voor promotie naar de vierde klasse, trof Chaam het Kaatsheuvelse Berkdijk. Een club waar Chaam niet veel historie mee heeft. Eenmaal op het veld bleek Chaam een maatje te groot voor de vierdeklasser. Chaam was sneller, behendiger en doeltreffender in de eerste helft. Al na 10 minuten schoot Nils de Rooij de 1-0 op het bord met een schitterende halve omhaal. Op geen enkele manier werd Chaam in de eerste 45 minuten onder druk gezet en met de vroege voorsprong op zak dicteerde Chaam de wedstrijd. Er waren verschillende momenten waar Chaam de score kon verdubbelen, zonder dat het zelf één schot op goal tegenkreeg.

Wel was het spel fysiek. Berkdijk schuwde de confrontatie met de Chaam-spelers niet, maar ook Chaam bracht daar de nodige fysieke kracht tegenin. Dat leverde Daan Roelen in de eerste helft een gele kaart op, die hem later zou opbreken. Vlak voor rust kwam Chaam zelfs op 2-0 door een mooie kopbal van Nils, maar de voorzet van Martijn was er één uit het boekje. Met een 2-0 voorsprong gaan rusten tegen een krachteloze tegenstander leek een kat in het bakkie.

De tweede helft was van een heel andere orde. Al snel na de aftrap komt Berkdijk terug in de wedstrijd door de aansluitingstreffer te maken. Breekpunt in de wedstrijd was echter de rode kaart voor Daan Roelen. Met tien man bleek Chaam niet bij machte om de voorsprong te verdedigen. Berkdijk maakt de gelijkmaker en vlak voor het einde van de wedstrijd sleepte het nog een overwinning uit het vuur.

De uitgangspositie voor de return had vele malen beter kunnen, maar deze wedstrijd met twee gezichten bewijst ook dat alles mogelijk is in het voetbal. Promotie is dus zeker niet uit het zicht, maar Chaam zal wel alle steun nodig hebben om in Berkdijk de promotie veilig te stellen. Daarom organiseert vv Chaam een gratis busreis voor alle supporters naar Berkdijk zondag as. Wil je mee? Meld je dan aan via [email protected]